Osa 7. 2555

                              

                              
                                2555

Kun pääsin intist olin alottanu potku nyrkkeilyn. Siit tuli mulle tärkeetä. Tosi tosi tosi tärkeetä. Mä olin tikis sillo! 69 kg oli kondist ja vähä taitooki mut kaikista tärkeintä on liekki. Kaikki tietää sen poltteen ja palan halusta tehdä jotain! Mä paloin ku rovio sisältäpäin. Kun mä menin ekaa kertaa sinne treeneihin niin mä sanoin itelleni. Täs mä haluun ja aion olla hyvä. Lapsena en kuulunu mihinkää futis jengii tai lentopallo käsipallo koripallo porukkaa. Me pelattii pakolaisten kaa fudist ja jos oli epäselvää niin painittii. Suomalaisten kaa pelattii sählyy ja poltettii tupakkaa. Vanhempana meiän mielest maailma oli vaan liian harmaa. Pointti täs on se et mä oisin tarvinnu sitä jengii ja siihen kuulumist ku olin lapsi. Oisin tarvinnu sen faijan joka vie mut trreeneihin ja istuu siel kentän laidal. Mul oli tarve näyttää ja olla hyvä jossain myöhemmäl iäl. Sil oli hyvät ja huonot puolet. Hyvät oli ne et mun piti olla muita parempi kaikessa teini iässä ja nyt aikuisena. Huonot oli ne et mun pitää olla parempi muita kaikessa... Mukamas parempi. Potku nyrkkeily toi mun elämään kurinalasuutta. Jeren kuoleman jälkeen en siinä kaupungis tehny muuta ennenku muutin pois ku kävin duunis ja treenasin.
                           
                        Suku vika

Muistatte varmaan tuomon viime bloggauksestani. Tuomolla oli ollu pitkään tarkkaavaisuus häiriöön määrätty ritalini lääkitys eli metyylifenidaattii. Koska sen vaikutukset ovat samanlaisia kuin amfetamiinin on sen väärinkäyttö potenttiaali huipussaan. No... Mitäpä luulet sinä  siellä joka tätä luet että maistuiko ritalin nappi onnimannille? Aivan oikein maistuihan se ja parhaimmalta maistuikin nautittuna se nenän kautta. Ei vain tuomolla ollut tätä reseptiä vaan myös hänen äidillään Marjalla ja myös tuomon iso veljellä. Ja kun niitä sai hakea 3kk tai 6kk (En muista) annokset kerralla niin arvaten saattaa että nenästäni kuoriutui dysonin ei pölyn vaan ritalin imuri. Sillon se oli jees koska siinä kaupungissa ritalin oli parempaa mitä vauhti. Mä käytin metyylifenidaattia ritalin concerta medikinet muodossa ja Dexedrineä mikä on deksamfetamiinia säännöllisesti 6-7 vuotta ennenkuin Tuomon ja mun ystävyys päättyi.
                          Eka kerta

En ollu koskaan vetäny keskellä viikkoa douppii. Ja olin ehdoton sen suhteen...
Ennenku en ollukkaan niin ehdoton...
Se rikko jään sille että voi vetää ja mennä töihin. Se anto rohkeuden käydä dialogin itsensä kanssa siitä miten voi yhden viivan ottaa onhan jo torstai mutta vain yhden viivan! 2555 päivää ja yötä myöhemmin täst ekast kerrast istuin himas koksu ja piri pussit tyhjänä olkkarin pöydällä ja puolen tunnin päästä lähtö töihin. Ja mun piti vaan ottaa yksi pieni viiva torstain kunniaks.
Ja se liekki mun sisällä...
Lämmitti enää muistoja.

-Onnimanni.

Kommentit